DOA MENUNTUT ILMU

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani

اَللَّهُمَّ اِنْفَعْنِي بِمَا عَلَّمْتَنِي وَعَلِّمْنِي مَا يَنْفَعُنِي وَارْزُقْنِي عِلْمًا يَنْفَعُنِي وَزِدْنِي عِلْمًا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَأَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنْ حَالِ أَهْلِ اَلنَّارِ

"Ya Allah, manfaatkanlah untuk diriku apa yang telah Engkau ajarkan kepadaku dan ajarilah aku dengan apa yang bermanfaat bagiku dan limpahkanlah rizqi berupa ilmu yang bermanfaat bagiku1. Tambahkanlah ilmu kepadaku. Segala puji bagi Allah dalam keadaan apapun dan aku berlindung kepada Allah dari keadaan penghuni neraka."2


1 Riwayat Nasai dan Hakim dari Anas bin Malik radhiallahu’anhu.

2 Riwayat Tirmidzi dengan sanad hasan dari Abu Hurairah radhiallahu’anhu.


Sumber

MENDENGAR AL QURAN

Listen to Quran

Koleksi Ceramah Pilihan

Friday 12 August 2011

IMAM MUDA ASYRAF : Dakwah Tidak Kira Tempat

KUALA LUMPUR , 23 Ogos 2010 -- Juara program realiti dakwah popular Iman Muda, Muhammad Asyraf Mohd. Ridzuan meluangkan masa kira-kira hampir 1 jam menyampaikan tazkirah ringkas di Surau Ar-Rahman PWTC selepas zolat Zohor tengah hari tadi.

Program tersebut yang turut dihadiri Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab Rauf Yusoh serta jemaah lain begitu khusyuk mendengar tazkirah yang disampaikan oleh imam muda berkenaan.

Dalam tazkirah ringkas itu, Ustaz Asyraf mengajak seluruh umat Islam bermuhasabah dan sama-sama menginsafi apakah segala amal dan kebajikan serta gerak-geri yang lain benar-benar ikhlas.

























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...